ריבלין זימן לפגישה את הצעיר שהורחק ע"י השב"כ מטקס הזיכרון לאלטלנה

אבי יעקב 1 Comment on ריבלין זימן לפגישה את הצעיר שהורחק ע"י השב"כ מטקס הזיכרון לאלטלנה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רם חכמון, צעיר בן 25 מנתיבות, עשה לפני כשבועיים דרך ארוכה יחסית לטקס הזיכרון השנתי לחללי אלטלנה בבית הקברות הצבאי בנחלת יצחק בתל אביב. לטקס, שהתקיים במעמד נשיא המדינה וראש הממשלה, התוודע חכמון דרך עמוד הרשת החרתית של ארגון האצ"ל. באתר משרד הביטחון נכתב כי "מוקירי זכרם (של החללים) מוזמנים".

"קראתי ברשת החברתית על הטקס והחלטתי לנסוע, לא חשבתי שזה יהיה כל כך מסובך" משחזר חכמון שלדבריו חש זיקה אידיאולוגית לנושא. "אני מגדיר את עצמי כליכודניק ורוויזיוניסט בנשמה, הנושא של אלטלנה מעניין אותי מאד באופן אישי, ובמיוחד לאור העובדה שאני כותב עבודה בנושא ללימודי במכינת רוח וחברה במכללת ספיר, אז זה היה נראה לי ממש טבעי להגיע".

כשחכמון הגיע לבית העלמין הוא עוכב בידי שני מאבטחי שב"כ, בעוד שמסביבו המשיכו משתתפים אחרים לנהור ללא הפרעה אל תוך רחבת הטקס. "הם שאלו אותי למה הגעתי, ועניתי בנעימות שבאתי להשתתף בטקס. נשאלתי אם אני מגיע לכאן בכל שנה, ואמרתי שזו הפעם הראשונה שלי, ושמדובר באירוע היסטורי בעל חשיבות עבורי. אחרי שציינתי בפניהם שהגעתי מנתיבות הם העבירו ביניהם חיוך קל וביקשו ממני להמתין בצד" הוא סיפר.

לדברי חכמון, מהר מאד הבהירו לו המאבטחים שהוא חשוד. תעודת הזהות שלו נלקחה ממנו, ובמשך יותר משעה עבר מסכת תשאולים, משפילה לדבריו, על-ידי שישה אנשי אבטחה שונים. הוא נשאל שוב ושוב לפשר הגעתו לאירוע, ועל פרטים בחייו האישיים.

"הם אמרו לי שזה מעלה חשד שהגעתי עד לפה סתם, כל הדרך מנתיבות, כדי להשתתף בטקס, ללא סיבה נראית לעין'. אמרתי להם שאני באמת לא מבין איפה הבעיה, הייתי בהלם, חשבתי שעוד דקה יכניסו אותי, ולא הצלחתי להבין מה הסיפור, עד עכשיו אני לא מבין. הם אמרו שמי שמגיע לטקס יש לו קשר היסטורי לפרשה או שהוא מקורב".

בין השאר, אנשי השב"כ טרחו לטלפן לאשתו, חטטו בפרופיל הפייסבוק שלו לאחר שציין שנחשף לקיום הטקס ברשת החברתית, עברו על חפצים אישיים תוך שהם מעירים הערות מזלזלות על חלק מהם. זאת ועוד. לאחר שציין באוזני אנשי האבטחה כי הוא כותב עבודה בנושא אלטלנה למוסד האקדמי בו הוא לומד, המאבטחים דרשו שיראה להם את טיוטת העבודה מתוך המייל שבמכשיר הסלולארי שברשותו. "אחד מהם שאל אותי מי המרצה ובכמה מקורות ביבליוגרפיים עלי להשתמש לעבודה ואלו".

לבסוף, אחרי כל תהליך הבידוק הממושך, הודיעו המאבטחים לחכמון כי לא יותר לו להיכנס לרחבת הטקס, ומאידך נאסר עליו לעזוב את המקום עד שהנכבדים יעזבו. חכמון, שלאורך כל התקרית ציית להוראות המאבטחים, נותר המום. "הרגשתי עלבון והשפלה. היה להם קשה להאמין שמישהו מגיע לטקס למרות שאינו קשור אישית לחללים. באתי להגיד 'לעולם לא עוד מלחמת אחים' ולהביע הזדהות עם הרעיון שמאחורי האזכרה, אני לא יודע למה הפכתי לחשוד".

בעקבות פניית 'מקור ראשון' לשב"כ התקשר מנהל מהיחידה לאבטחת אישים לחכמון, התנצל בפניו ועדכן אותו כי הנושא יבורר ויטופל מול המאבטחים שהיו מעורבים באירוע.

מהשב"כ נמסר בתגובה רשמית: "עם הגעת מר חכמון לאירוע נערך לו הליך בידוק, כמקובל באירועים מאובטחים מעין אלה. במהלך תהליך הבידוק התארך הבירור בעניינו של מר חכמון באופן שלא אפשר את כניסתו לאירוע. גורמי האבטחה מצרים על תחושותיו של מר חכמון כפי שבאו לביטוי בפנייתכם. מנהל מהיחידה לאבטחת אישים בשב"כ התקשר אל מר חכמון והתנצל עקב תחושותיו.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין קרא את הידיעה ביום שישי בעיתון מקור ראשון, והחליט לזמנו למשכנו בשבוע הבא.



1 תגובות

מיין תגובות